Sunday, December 5, 2010

Jadikan Perkaya contoh bela anak yatim - Agong




Tuanku Mizan Zainal Abidin menyampaikan anugerah Pemegang Ijazah Alumni kepada seorang penerima pada Majlis Makan Malam Sambutan 30 Tahun Perkaya di Taman Tamadun Islam, Terengganu, semalam. - BERNAMA














KUALA TERENGGANU 5 Dis. - Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin mahu Pertubuhan Kebajikan Anak-anak Yatim Terengganu (Perkaya) dijadikan contoh terbaik dalam usaha membela nasib golongan berkenaan.

Sehubungan itu, Seri Paduka menyeru semua pihak agar terus menggembleng tenaga dan fikiran dalam membantu golongan yang kurang bernasib baik kerana ia merupakan tanggungjawab semua.

Seri Paduka turut berpuas hati dengan komitmen kerajaan negeri yang bersungguh-sungguh memberikan khidmat kepada masyarakat, khususnya anak-anak yatim di negeri ini.

"Dalam hal ini, beta bersyukur kerana usaha kebajikan yang dijalankan sentiasa mendapat sokongan masyarakat melalui penglibatan mereka dalam pelbagai badan sukarela di negeri ini seperti yang dilakukan menerusi Perkaya," titah Seri Paduka.

Tuanku Mizan bertitah demikian sempena Majlis Sambutan 30 Tahun Perkaya dan Pelancaran Skim Waqaf Tanah Kolej Teknologi Bestari, Setiu (Peyatim) di Taman Tamadun Islam di sini malam tadi.

Seri Paduka juga percaya anak-anak yatim di bawah jagaan Perkaya bukan sahaja dibela dan dijaga keperluan mereka, malah turut dipastikan kecemerlangan di segi pembangunan akhlak dan akademik.

Dalam pada itu, Tuanku Mizan berbangga di atas kejayaan yang dicapai oleh Perkaya dalam pembangunan kebajikan anak-anak yatim sepanjang 30 tahun penubuhannya.

Sempena majlis tersebut, Seri Paduka turut mengurniakan anugerah kepada 20 pemegang ijazah Alumni 30 Perkaya yang telah berjaya dalam kerjaya masing-masing termasuk sebagai doktor, pengarah, jurutera, pensyarah dan usahawan.

Di majlis itu, baginda turut berkenan mengurniakan anugerah Tokoh Jasamu Dikenang Perkaya kepada empat tokoh yang banyak menyumbang dan membantu kepada pembangunan Perkaya sepanjang 30 tahun penubuhannya.

Mereka ialah Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said yang dianugerahkan Pingat Emas Kelas Pertama Perkaya, manakala Pingat Emas Kelas Kedua Perkaya diberikan kepada bekas Pengarah Penjara Malaysia, Datuk Ibrahim Mohamad, Ahmad Mahmood dan Baharuddin Mohamed (ahli jawatankuasa Perkaya).

No comments:

Post a Comment